"SELAMAT DATANG KEPADA PEMINAT-PEMINAT BLOG POLITIK TANAH AIR. MOHON JOIN BLOG INI KLIK PADA FOLOWWERS, T.KASIH"

Thursday 24 November 2011

Usaha pembangkang amat hebat, BN kalah!

Pembangkang bijak mencuri hati rakyat. Nama pertubuhannya 'Pakatan Rakyat' sudah cukup menjiwai hati rakyat. Semua program pembangkang walaupun tidak sebesar mana sekalipun, pembangkang tetap menggunakan perkataan 'rakyat'. Seolah-olah rakyat Malaysia hanya untuk pakatan pembangkang. Program Ceramah Rakyat, Motivasi Rakyat, Jamuan Rakyat, Perhimpunan Rakyat dan semuanya rakyat, rakyat...dan rakyat. Itulah keistimewaan atau kelebihan dan kebijaksanaan pakatan pembangkang mempengaruhi hati rakyat jelata.
Banner program-program pembangkang digantung di mana-mana, tak cukup di simpang-simpang jalan, pagar-pagar masjid dan surau, pasar sayur dan ikan di bandar dan di desa adalah tempat-tempat strategik mereka. Malahan billboard, papan iklan bersaiz besar yang ada di persimpangan utama di bandar-bandar besar dalam negeri jajahan takluk pembangkang dijadikan tempat mempromosi  kerajaan pembangkang untuk menunjukkan kerajaan pambangkang lebih baik daripada kerajaan BN dahulu. Billboard biasanya menjadi tempat pengiklanan produk2 komersial sudah menjadi tempat promosi kerajaan negeri pembangkang. Berapa belanja untuk mengadakan papan promosi besar itu, berapa ribu ringgit untuk mengadakan banner2 itu seluruh negeri tidak menjadi hal kepada mereka. Yang paling penting usaha mereka menipu rakyat, kelentong rakyat, mengelirukan rakyat akan mereka teruskan sehingga pilihanraya akan datang.
Bukan setakat banner dan billboard. Itu pun tidak cukup sebaliknya kerajaan pembangkang sanggup menghabiskan puluhan ribu ringgit mencetak dan mengedarkan buletin kerajaan negeri untuk diedarkan dan dibaca oleh setiap rakyat. Habis ribuan ringgit hanya untuk promosi kerajaan pembangkang tapi rakyat yang miskin, rakyat yang miskin tegar terus jadi miskin dan bertambah miskin. Hampir semua rakyat yang miskin dan miskin tegar akan mengadu dan mendapat bantuan dari Jabatan Kebajikan Masyarakat di bawah peruntukan kerajaan pusat. Kenapalah kerajaan pusat tidak mencontohi kerajaan pembangkang? Kerajaan pusat banyak duit, boleh pasang billboard paling besar di dunia di seluruh negara beritahu kepada rakyat bahawa kerajaan BN lebih baik daripada kerajaan pakatan rakyat. Sebaliknya kerajaan BN tidak seperti itu. Buat kebajikan diam-diam, tidak heboh-heboh sepertimana kerajaan pakatan rakyat. Tapi dalam perkara tertentu, kerajaan BN terpaksa lakukan itu pun setelah kerajaan pembangkang melakukannya.
Tak cukup siang, malamnya pula diadakan ceramah-ceramah di segenap ceruk kampung dan taman perumahan. Tak ada dewan, di kawasan lapang pun boleh. Walaupun penonton cuma 10 orang, mereka tetap meneruskan usaha memburuk-burukkan kerajaan BN dan pemimpin BN. Mereka tidak segan silu, mencerca dan menghina pihak lawan biarpun sebangsa dan seagama. Pelbagai fatwa haram diulang-ulangkan dengan harapan orang Islam menolak UMNO. Mereka tak kisah orang Melayu atau orang Islam berpecah lima atau berpecah sepuluh asalkan mereka dapat berkuasa. Mereka tidak kisah berkongsi dengan kafir harbi asalkan mereka pemimpin2 pakatan berada di puncak kuasa. Biar orang Melayu/Islam bergaduh atau tak bertegur sapa atau bermasam muka di masjid/surau, di kampung atau di taman2 perumahan asalkan kami pemimpin2 dapat mengekalkan jawatan2 politik kami dalam parti dan kerajaan pembangkang. Persetankan dengan usaha pihak2 tertentu yang mahu melihat Melayu/Islam bersatu.Itulah pembangkang sikit-sikit yang dapat kita lihat sendiri..

No comments:

Post a Comment