"SELAMAT DATANG KEPADA PEMINAT-PEMINAT BLOG POLITIK TANAH AIR. MOHON JOIN BLOG INI KLIK PADA FOLOWWERS, T.KASIH"

Friday 11 November 2011

Kedai 1 Malaysia cuba disabotaj oleh pembangkang!

Perangai pemimpin dan juga ahli parlimen sangat jijik. Mengapa yang mereka sakit hati dan siapa yang mereka nak bela serta siapa pula yang mereka nak jahanamkan? Begitulah peranan pembangkang, akan sentiasa mencari kelemahan dan kesalahan kerajaan. Perkara kecil-kecil dibesar-besarkan untuk keuntungan politik mereka. Yang rugi adalah pengusaha-pengusaha Kedai Rakyat 1 Malaysia yang kebanyakan orang Melayu. Selama ini pun, sejak lebih setengah abad yang lalu, pekedai-pekedai bukan Melayu terutamanya berbangsa Cina dapat berniaga di kampung-kampung Melayu tanpa ada sebarang prejudis dan irihati oleh orang Melayu sendiri.
Oleh kerana itu, lihatlah di mana-mana sahaja kampung dan desa, bandar atau di luar bandar, apakah orang-orang Cina tidak boleh berniaga? Adakah kedai-kedai milik orang Cina diboikot sebaliknya perniagaan mereka malahan lebih maju daripada sesetengah kedai Melayu yang ada di kampung. Mengapa pula pemimpin pembangkang di Parlimen mahu mempertikaikan harga barang-barang KR1M? Mengapakah pemimpin ini tidak melahirkan rasa tidak puas hati dengan kenaikan sesetengah barang yang sengaja dinaikkan oleh penjual?
Inilah sikap hipokrit dan rasis sesetengah pemimpin pembangkang. Ditambah pula dengan pemimpin Melayu pembangkang yang diam membisu, bodoh seperti lembu (maaf terlalu marah ni!) menyebabkan orang Melayu semakin tersepit dari hari ke sehari. Jika beginilah caranya pemikiran pembangkang sudah pasti orang Melayu akan terus ketinggalan, disisih, ditekan, dianaktirikan dalam pentadbiran kerajaan pembangkang. Yang ada cuma orang Melayu yang buta, berjaya digulakan dengan janji-janji manis dan jawatan-jawatan tertentu dalam kerajaan pembangkang. Mereka ini juga merupakan Melayu yang gilakan jawatan dan gila kuasa hingga sanggup melutut dan menerima tekanan daripada pemimpin kerajaan pembangkang. Jadi fikrlah banyak kali untuk mengundi calon Pakatan Pembangkang dalam pilihanraya umum yang dijangka semakin hampir.

No comments:

Post a Comment