"SELAMAT DATANG KEPADA PEMINAT-PEMINAT BLOG POLITIK TANAH AIR. MOHON JOIN BLOG INI KLIK PADA FOLOWWERS, T.KASIH"

Wednesday 25 January 2012

PAS memang sanggup diperkudakan oleh PKR dan DAP!

Masih ingat aku apa kata Presiden PAS, TG Haji Hadi Awang, " PAS rela diperkudakan oleh PKR dan DAP daripada diperlembukan oleh UMNO". Kata-kata yang tidak sukar untuk difahami oleh rakyat. Erti kata lain, PAS sanggup dibuat apa sahaja oleh DAP dan PKR. Nak tidur terlentang atas jalan raya biarlah orang-orang PAS yang buat. Lihatlah siapa yang menjuarai para demontrator Bersih 1.0 dan Bersih 2.0? Bukankah kebanyakannya penyokong-penyokong PAS? Berapa kerat penyokong-penyokong DAP? Berapa ramai pula penyokong-penyokong PKR?

Masih tak nampak lagi. Cuba lihat pula pemerintahan regim DAP di Pulau Pinang. Semasa BN mentadbir negeri, wakil rakyat tunggal MIC telah dilantik sebagai exco dalam kerajaan negeri. Tapi semasa regim DAP memerintah negeri, wakil rakyat tunggal PAS tidak pun dilantik sebagai exco. Kenapa BN boleh dan kenapa kerajaan PR tidak boleh? Ini bermakna PAS sanggup diperkudakan oleh DAP. Lihat musim pilihanraya yang lalu, bukankah jentera pilihanraya PAS yang lebih kuat bekerja daripada jentera pilihanraya PKR dan DAP?

Tak nampak lagi cuba kita lihat di Selangor. Baru-baru ini Dato Hassan Ali bekas exco dari PAS telah digugurkanm menjadi ahli PAS. Sekali gus jawatan exco agama yang dipegangnya juga digugurkan tapi MB Selangor telah melantik dirinya sendiri. Apakah tiada calon PAS yang layak untuk menggantikan tempat Dato Hassan Ali? Mengapakah pemimpin PAS Selangor mahupun PAS Pusat begitu bingung? Wakil rakyat PAS dilantik sebagai exco hal ehwal Melayu dansebaliknya MB Selangor (PKR) memegang potfolio agama Islam. Anih tapi itulah kenyataan bahawa PAS sanggup doperkudakan oleh DAP dan PKR.

Pemimpin PAS perlu jawab kenapa jadi begitu? Benarkah PAS sudah tidak sehebat semasa zaman Ustaz Fadzil Noor jadi presiden. Perjuangan PAS semakin tersasar, lesu dan keliru. Di tempat saya sudah ada suara sumbang dari pemimpin PAS sendiri mahu meninggalkan PAS sebaliknya menawarkan diri menjadi ahli UMNO dan bekerja untuk UMNO dalam PRU13 akan datang. Sejak PAS-DAP-PKR bersatu sebagai Pakatan Rakyat, sejak itulah orang Melayu semakin hilang keyakinan kepada PAS. Di sana sini secara terbuka dan diam-diam, ramai ahli-ahli PAS mengisytihar diri keluar PAS dan menyertai UMNO. Jika anda ahli PAS mahu diperkudakan oleh DAP dan PKR, duduklah dalam PAS hingga suatu ketika nanti anda akan diperlembukan pula oleh mereka. Fikirlah....sebelum terlambat.

No comments:

Post a Comment